الینا خانوم الینا خانوم ، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

روزهای زندگی الینا

سرماخوردگی خانوادگی

1393/11/4 20:32
نویسنده : مامان مینا
724 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دختر نازم و دوستای گلمآرام

چند روزی هست که سرماخوردی و اصلا حوصله نداری.این چند روز رو مهد نبردمت تا هم حال خودت یکم بهتر شه و هم اینکه دوستات هم مریض نشن و بهشون منتقل نشه.

سومین جلسه کلاس زبانت هم نرفتی .سه شنبه شب موقع خواب ،دمای بدنت به طرز عجیبی بالابود خطاو از اینکه چی شده، تو که خوب بودی یهویی تب کردی اونم با این شدت تو شوک بودمترسو. شربت ایبو بروفن و سرماخوردگی بهت دادم و خوابیدیم. البته  وسط من و بابایی خوابیدی (برای اولین بار تا به امروز). دلم نیومد بری با این تب تنهایی بخوابی .بابا طبق عادت همیشگی اش (موقع هایی که تب داشته باشی یا واکسن زده باشن بهت)تا خود صبح نخوابیده بود بخاطر تبی که داشتی ولی من بخاطر اعتمادی که با تاثیر شربت ها رو بدنت داشتن و دارن با خیال راحت خوابیدم(طبق عادت همیشگی) ساعت6 صبح بود که بابایی بیدارم کرد و گفت پاشو الینا بازم تب کرده . مجبور شدم شیاف استفاده کنم چون واقعا حالت خیلی بد بود تو تب می سوختی.صبر کردیم تا هوا روشن شه و مطب دکترها باز شه و بردم پیش دکترت. خانم دکتر نجفی آذر .

خانم دکتر میخواست برات آمپول پنی سیلین تجویز کنه ولی وقتی دید که تا به امروز این  آمپول رو نزدی شربت اموکسی کلاو رو ترجیح دادن و چند روز هست که شربت هاتو میخوری البته شربت دیفن هیدرامین رو به زور میخوری بخاطر طعمش.

وقتی مریض میشی و سرمامیخوری خیلی معصوم میشی وقتی نگات میکنم واقعا عذاب وجدان میگیرم با این همه محتاط کاری که من در موردت میکنم چرا باید اینطوری سرمابخوری .اصلا من موندم تو رو کجا سرما زده که اینطوری سرفه میکنی؟

چندشبه که مادر و دختری بغل بغل فیس تو فیس میخوابیم و تو میگی :مامان وقتی باهم بغل بغل میخوابیم خیلی خوشم میاد؟

همش میخوابی حوصله هیچ کاری رو نداری بجز پازل چیدن تو این سایت وبلاگت.

منم یکم سرماخوردم البته فقط گلوم درد میکنه و امروز ظهر اصلا حوصله نداشتم.سرسفره، که یکم حوصله داشتی و داشتن بازم بلبل زبونی میکردی  وقتی دیدی من حوصله ندارم گفتی:مامان ببخشید زیاد حرف زدما. شرمنده. منو میگی:هیپنوتیزماون شرمنده گفتن ات منو کشته.محبت

فدات شم که انقد ملاحظه میکنی و انقد به مسایل اطرافت ریز بین هستی.

گفتم :فدات شم که انقد مودب هستی حتی وقتی مریضی.

دیشب بابا یه سرفه کوچولو کرد و تو گفتی:ببین میگم که به من نزدیک نشو بوسم نکن .دیدی تو هم مریض شدی.هنوز بهم میگی میخوای بوسم کنی که سرماخوردگیتو ازت بگیرم . حالا دیدی چی شد؟

بابا و من:تعجب

خلاصه اینکه من و بابا هم مریض شدیم و سرفه های وحشتناک و تب شدید.

موقع خوردن شربت هات :

من شربتهای تو رو میدم و شما هم قرص و شربت گیاهی ضد سرفه منو میدی .هر کی زود بخوره برنده هست. قربونت برم که کلک های خودمو میزنی تا اینکه شربتمو بخورمبوس. اینم روشی هست تا تو زودتر بخوری تا نوبتت شه که شربت منو بدیراضی

وقتی خانم دکتر رو دیدی بهشون گفتی :خانم دکتر پس چی شد داداش من؟مگه دفعه قبل اسممونو تو لیست ننوشتین که برامون داداش بدی این بار؟گیج

خانم دکتر:هنوز داداش خوشگل و مهربون نیاوردن اگه اوردن اولین نفری که بهشون میدم شماییزیبا

                                                       

دومین جلسه ای که کلاس زبان داشتی ،قرار بود دایی حسین بیاد دنبالت، دایی چند دیقه ای دیر کرده بود،پیش خانم یونسی مونده بودی. وقتی اومدم مغازه دایی که برت دارم و بریم خونه ،رو صندلی خوابیده بودی.

تو مسیر خونه،تو تاکسی با لحن بچگونه ات بهم میگی :تا پنج و نیم منتظر دایی بودم؟انقد منتظر دایی شدم تـــــــــــــــــــــــــــــــــــا آخرش پیداش شد.

راننده تاکسی:تعجبدرسخوان.

انقد گفتم کلاست تا 5 هست از اونجا یادش مونده.  راننده تاکسی مونده بود هاج و واج که این بچه ساعتهارو میدونه آیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا؟

یه روز تو همین روزها که دلت هوای امیرحسین پسرخاله ات رو کرده بود و به زور می گفتی باید بریم خونشون و من هم کلاس داشتم و نمی تونستم ببرمت.

بهم گفتی:مامان نمیشه کلاست رو بندازی یکشنبه شش و نیم؟

منو میگیتعجبگیج.

انشاالله که هیچوقت سرمانخوریم و بدحوصله نشیم.

 

پسندها (6)

نظرات (7)

مامان راحله
4 بهمن 93 22:39
بلا دوره ان شالله .. خدا نکنه مریض بشید .. بوس برای دختر شیرین زبون
مامان مینا
پاسخ
ممنون راحله جان
مامان ويانا
5 بهمن 93 7:28
سلام انشاء اله که همیشه سلامتی باشد . الان وضعیت خانه ما هم مثل شما همه سرما خورده اند.
مامان مینا
پاسخ
سلام دوست گلم ممنون. این ویروسه مهمون همه خونه ها شده
مریم مامان آیدین
5 بهمن 93 11:21
سلام مینای عزیزم نوشته بودی سرما خوردین خیییلی ناراحت شدم دوستم....انقـــــــــــــــــدر بی صبرانه منتظر بهارم که تموم بشه این ویروس ها و آلودگی و سرما که خدا میدونه... واقعا بهت تبریک میگم....کاش همه ملاحظه شمارو داشتن که وقتی بچه ها مریض میشن مهد و کلاس نفرستنشون تا این بیماری همینجور تو مهد نچرخه....ولی همه خود خواهن و فقط به فکر خودشون....اگه اینجور نبود همین الینای نازمون هم مریض نمیشد و من قربون اون شیرین زبونی هاش بشم....قربون دخملی مودبمون الهی مریضی و بیماری ازتون به دور باشه و همه زود زود خوب بشین دوستم....ببوس الینای گل و مهربون و شیرین منو
مامان مینا
پاسخ
سلام مریم جاناره کاشکی زودی بهار بیاد و ماها راحت شیم از هر چی سرما و سرماخوردگی و داستان شربت دادنهای هر 8 ساعته .مخصوصا راحت شیم از دست لباسهای زمستونی و شال و کلاه و دستکش ممنون دوستم. اگه الینا مریض شه هیچ جا نمیبرم هم برا اینکه فرشته های دیگه ازش نگیرن و هم اینکه خودشم استراحت کنه. خوشحالم که شمام حالتون خوب شده و ایدین گلم دوباره خنده های گلش رو لباش پیدا شدهببوس ایدین گلی رو.
مهتاب مامان اشکان
6 بهمن 93 14:56
سلام مینا جونم وای از دست این ویروس و سرماخوردگی و گلودرد. یکماهه امانمون رو بریده مادر و پسر هی خوب میشیم دوباره شروع میشه کلافه شدیم من هم اشکان و یکماهه درست و حسابی نفرستادم مهد از بس مریض شده . باید خیلی مواظب باشید. خدا کنه یک بارون حسابی بباره تا هممون از شر این ویروسها راحت بشیم . الهی فدای الینا جونم بشم که کلافه شده از دست این ویروسها الهی فداش بشم که با همه مریضی با
مامان مینا
پاسخ
سلـــــــــــــــــــــــــام مهتاب جان شمام؟این روزها هر کی رو میبنی سرماخورده و سرفه هیای شدید میکنه. اخ گفتی یه بــــــــــــــــــــــــارون حسابی بباره و همه این الودگی ها و ویروسهارو بشوره از صحنه زندگی.
مهتاب مامان اشکان
6 بهمن 93 21:41
شرمندهمينا جون.اصلا نفهميدم كجا پيامم قطع شد.يه جايي بودم كه مجبور شدم همونجا قطعش كنم.داشتم از شيرين زبونيهاي الينا جون ميگفتم كه با همه بدحالي و مريضيش باز داشته شيرين زبوني ميكرده.به ماماني هم شربتش رو ميداده و حواسش به مامان مهربونش بوده.آفرين به الينا با اين فهم و دركش.
مامان مینا
پاسخ
خواهش میکنم مهتاب عزیزماره مهتاب همینطوریه. هر چقدرم مریض باشه سعی میکنه زبون بریزه که من بیشتر حوصله ام سر نره. شربت خورون هم که همچنان ادامه داره
مامان راحله
7 بهمن 93 17:38
________________________¶¶ _______________________¶__¶ _______________________¶___¶ _______________________¶____¶ _________¶¶¶¶¶_________¶____¶ _________¶__¶¶¶¶¶¶_____¶____¶ _________¶____¶¶__¶¶___¶____¶___¶¶ __________¶_____¶¶__¶¶_¶____¶¶¶¶¶¶¶ ___________¶______¶¶__¶_¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶_________¶¶______¶__¶¶__________¶¶ ¶__¶__________¶¶¶____¶¶________¶¶¶¶¶¶¶ ¶___¶__________¶¶¶¶_______________¶ ¶__¶_____________¶________¶_¶¶¶___¶ _¶_¶_____________¶_______¶_¶_¶¶___¶ _¶¶______________¶_________¶_¶¶___¶ _¶_¶_____________¶_________¶¶¶_____¶¶¶ _¶_¶_____________¶__¶__________¶¶____¶ _¶_¶______________¶___¶________¶_¶¶__¶ _¶__¶_____________¶____¶¶_______¶¶¶¶¶ __¶__¶¶¶¶¶¶¶¶____¶¶______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ___¶_________¶¶¶¶¶¶________¶ __¶________________________¶ __¶________________________¶ __¶________________________¶ ___¶________¶_________¶¶___¶ ____¶_______¶___¶______¶__¶¶¶¶¶¶ __¶¶_______¶____¶______¶¶¶_____¶ _¶______¶¶¶¶¶¶¶_¶_____¶¶¶¶¶¶¶___¶ __¶___¶¶__¶__¶_¶¶¶___¶______¶__¶ ___¶__¶____¶__¶__¶__¶____¶¶¶__¶ ____¶__¶____¶__¶ ¶__¶___¶¶__¶¶ ____¶__¶_____¶¶¶¶¶__¶___¶¶¶¶ ____¶¶¶¶______¶¶¶¶__¶ ____¶¶¶¶__________¶__¶ ___________________¶¶¶¶ ___________________¶¶¶¶
الهه مامان مبین
7 بهمن 93 17:54
سلام عزیز دلم بلا دور باشه ایشاا.. امیدوارم هیچوقت مریض نشید ما هم این سرماخوردگی خونوادگی رو تجربه کردیم .. مال ما داشت کم کم به فامیلی هم تبدیل میشد ... خیلی بده این مریضی و زمستون ... به خدا اینقدر که این زمستون سرمای الکی داره و فقط ویروس مریضی توی هوا پخشه ... دوست خوبم سرماخوردگی بچه ها خیلی به مواظبت ربطی نداره ... خودت رو ناراحت نکن . اینو دکتر مبین بهم گفت که بچه ها بیشتر از ویروس مریض میشند تا از سرما امیدورام که مریضی هیچوقت سراغتون نیاد و زودتر خوب خوب بشید بوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
مامان مینا
پاسخ
سلام خانومی ممنون عزیزم اره این سرماخوردگی مثل اینکه همه گیر شده ممنون که مطلع ام کردی. اخه من همش مواظبشم که نکنه سرمابخوره اخه زودی لاغر میشهممنون . انشاالله هیچ بچه ای مریض نشه.فدات بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوس